تسریع در فرآیندهای صادراتی لبنیات؛ اولویت سازمان دامپزشکی در تقویت امنیت غذایی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در (شرکت لبنیات پاک)، اولویت این سازمان را رفع موانع تولید و تسهیل صادرات محصولات لبنی با هدف تقویت امنیت غذایی عنوان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی کشور، در راستای اجرای سیاستهای حمایتی دولت از تولیدکنندگان و توسعه صادرات غیرنفتی، هیئتی به ریاست علیرضا رفیعیپور، معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، روند تولید و کنترل کیفی )شرکت لبنیات پاک( را از نزدیک بررسی کردند.
در این بازدید که با همراهی مسعود غفاری معاون امور درمان سازمان دامپزشکی کشور، احمد شریعتی مدیرکل دامپزشکی استان تهران و محمد رحمتی رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران برگزار شد، دستاوردها و چالشهای تولیدی این واحد صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رعایت استانداردهای بینالمللی؛ شرط حضور در بازارهای جهانی
علیرضا رفیعیپور در حاشیه این حضور، نقش صنعت لبنیات را در ارتقای سلامت عمومی و کاهش بیماریهای تغذیهای کلیدی دانست و تصریح کرد: تسهیل فرآیندهای قرنطینهای و صادراتی اولویت اصلی سازمان دامپزشکی است. با این حال، محصولاتی که سودای حضور در بازارهای جهانی را دارند، باید بالاترین استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند تا توان رقابت در بازارهای بینالمللی حفظ شود.
حمایت از صدور کد IR و ارتقای کیفی محصولات در استان تهران
احمد شریعتی، مدیرکل دامپزشکی استان تهران نیز با اشاره به اقدامات نظارتی مستمر در سطح استان، اظهار داشت: رسالت ما ایجاد پل اعتماد میان تولیدکننده و بازارهای هدف است. اداره کل دامپزشکی تهران آمادگی کامل دارد تا با ارائه مشاورههای فنی، تسریع در صدور گواهیهای بهداشتی و تسهیل فرآیند دریافت کد IR، مسیر صادرات محصولات مازاد بر نیاز داخلی را هموار سازد.
گزارش عملکرد صنایع لبنی در مسیر توسعه
در جریان این دیدار، مدیران شرکت لبنیات پاک گزارشی جامع از روند ارتقای شاخصهای کیفی، تنوعبخشی به محصولات متناسب با ذائقه بازار و برنامههای توسعهای خود برای افزایش سهم صادراتی در سال جاری ارائه کردند.
این جلسه با تأکید بر استمرار حمایتهای نظارتی و تسهیلگرانه سازمان دامپزشکی از واحدهای تولیدی صادراتمحور و نقشآفرین در امنیت غذایی کشور به پایان رسید.
Leave a Comments